Sunday, October 10, 2010

Cari keladi jumpa bayi

Ish naik bulu roma araaz bila dengar berita macam ni, hampir setiap hari keluar dalam berita, itu pun yg dapat dikesan, rasanya mash ada lagi mayat bayi yg belum dijumpai, kecian araaz tengok bayi semua tu, kenapa manusia sanggup buat perkara-perkara yg tak masuk akal, memang manusia yg buat tu pendek akal dan berperangai lebih teruk dari binatang, Sebelum ini, semua kes pembuangan bayi disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-kanak yang boleh dihukum denda maksimum RM20,000 atau penjara 10 tahun atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan, pada araaz orang yang buat semua tu sepatutnya dihukum sampai Mati.memang tak layak jadi manusia..

Kumpulan di FB yg araaz wujudkan ni Khas utk Kes-Kes Buang Bayi dan Bahana Sex Bebas, Sekarang ni dah ada 8000 Lebih Ahli, dalam kumpulan ini araaz akan post kn berkenaan Berita-berita dan gambar-gambar bayi utk korang luahkn apa saja yg korang fikirkn..

JANGAN INGAT NAK SEDAP TAPI TAKNAK BERTANGGUNJAWAB

Cari keladi jumpa bayi
2010/10/09/Harian Metro

SHAH ALAM: “Pada mulanya saya ke sini nak cari daun keladi, nak bagi makan itik. Kemudian saya lihat kesan tanah baru ditimbus di bawah pokok sebelum saya cuba korek.

Berdasarkan keadaan mayat bayi yang sudah berbau dan cukup sifat itu, ia dipercayai meninggal dunia dan ditanam di situ beberapa hari lalu sebelum ditemui penduduk berhampiran kira-kira jam 11.30 pagi.

Harun berkata, selepas beberapa minit menggali bersama abang iparnya, Mazlan Endut, 43, dia melihat tangan bayi sebelum menghubungi polis bagi memaklumkan penemuan ngeri itu.

“Rabu lalu, abang ipar saya sudah lihat perkara ini dan menyangka penghuni Indonesia yang tinggal berdekatan ini menanam bangkai binatang di bawah pokok ini kerana ada kesan tanah baru timbus.

“Dia ada beritahu saya, dan kami tak ambil peduli. Tapi tadi (semalam) ketika saya datang ke kebun ini, saya tergerak hati nak korek untuk lihat apa yang ditanam,” katanya berkata kejadian itu kali pertama berlaku sejak kebun berhampiran Sungai Klang diusahakan hampir enam tahun lalu.

Mereka mendakwa tidak melihat individu misteri memasuki kebunnya dan kawasan itu juga gelap dan jauh dari kediaman.

Sepasukan polis dari Unit Forensik turut dikejarkan ke lokasi kejadian untuk mengumpul bukti berhubung kejadian itu.

Mayat bayi berkenaan kemudian dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat.

Sumber: Harian Metro

1 comments:

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

hish ! teruk betul,,, hurm,, bebudak sekarang ~ bila ibu bapa x pentingkan sola agama,,