Wednesday, November 27, 2013

Google Memberikan Maklumat Ringkas Mengenai Glass Development Kit

Para pembangun aplikasi telah bekerja keras untuk membangunkan aplikasi untuk Google Glass untuk beberapa bulan ini. Namun begitu,  jika tiadanya keteguhan platform untuk pembangunan iaitu Google Glass, pastinya mereka tidak akan berjaya membawakan ciri-ciri potensi untuk aplikasi yang sesuai untuk hardware terbaru ini.
Semalam, akhirnya memberikan informasi yang berguna mengenai Glass Development Kit (GDK), satu set peralatan baru yang memudahkan lagi pembangun untuk membangunkan aplikasi untuk Google Glass. Pembangun Glass, Advocate Timothy Jordan membentangkan mengenai GDK yang menekankan 3 perkara yang boleh dicapai menggunakan GDK.
Tidak seperti Google Mirror API, antara muka yang digunakan oleh Glass sehingga sekarang, GDK membenarkan penggunaan Glass walau tidak di atas talian,  real-time user response, dan kebolehan untuk berkomunikasi lebih baik dengan perkakasan Glass seperti accelerometerdan GPS.
Google menginginkan projek Glass berjaya dan penganalisis juga menjangkakan perkara ini memandangkan projek ini sudah hampir siap sepenuhnya. Video di bawah memaparkan demonstrasi GDK yang dilakukan semalam.

Sumber : BGR

0 comments:

Blogged.my