Tuesday, August 31, 2010

Pemandu Bas Express a.k.a Pembunuh Misteri


Antara pemandu bas express dan pembunuh misteri cam lebih kurang je kan? apa tak nya, semasa perjalanan balik selepas hantar adik di uitm shah alam, boleh lak sebuah bas express dok himpit kete yg araaz pandu, lepas tu leh la dok rapat kat 'punggung' kete, padahal araaz dah bawa 105 pun....entah apa-apa, cam pembunh misteri lak, tak pun jenis org yg tak ada otak, langsung tak fikir keselamatan, dok kira laju dia je, patutla banyak kemalangan melibatkan bas express, sepatutnya ada pihak yg bertanggungjwb mewujudkan satu KELAS 'UNTUK MENGUBAH SIKAP' PEMANDU BAS EXPRESS / PEMANDU LORI, jangan dok suka hati je pandu tanpa mengira keselamatan org lain..ishhhhhhhh

Halau bapa untuk rampas perniagaan


Halau bapa untuk rampas perniagaan

2010/08/31/HARIAN METRO

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki tergamak menghalau bapanya dengan niat mahu membolot semua harta hasil titik peluh orang tuanya itu.
Difahamkan, anak lelaki yang berusia 40 tahun itu sengaja menukar semua mangga kunci dan alat keselamatan pada kedai alat ganti kenderaan milik bapanya untuk merampas kedai berkenaan.

Namun, lelaki terbabit meringkuk dalam lokap selepas ditahan polis yang menerima laporan mangsa yang mendakwa teraniaya akibat perbuatan anak kandungnya itu.

Sumber polis berkata, kejadian itu hanya disedari mangsa yang berusia 70 tahun selepas datang ke kedai itu di Jalan San Peng, di sini, kira-kira jam 6.30 pagi semalam.

Menurutnya, mangsa menyedari sesuatu tidak kena apabila gagal membuka pintu kedainya ketika mahu memulakan perniagaan.

“Mangsa mendapati semua kunci keselamatan yang dipasang pada pintu hadapan kedainya dipecahkan dan digantikan kunci mangga baru.

“Mangsa tidak dapat masuk ke dalam kedainya dan pergi ke balai polis berhampiran membuat laporan kerana mengesyaki ia perbuatan anaknya,” katanya.

Susulan itu, polis menjalankan siasatan di tempat kejadian bagi membantu mangsa membuka pintu kedainya yang dikunci bagi memulakan perniagaan.

“Polis memburu suspek sebelum lelaki berusia 40-an terbabit dikesan dan ditahan di Jalan Petaling, di sini. Suspek dibawa ke Balai Polis Dang Wangi sebelum direman empat hari untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan,” katanya.

araaz: ish apala, harta bapak sendiri pun nak rampas, cam tak leh cari sendiri, entah-entah asalnya bapak dia nk wariskn harta tu dulu, sekrng ni rasanya terus tak dapat, padan muka...tak blh nk sabar langsung..ish ish

Lagu Best - Permata yang di cari

'DIA' lah Permata yang di cari.:-)

Permata yang di cari

HAdirnya tanpa kusedari
Mengamit kasih cinta bersemi :-)

Hadir cinta INsan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi :-)

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya :-)

Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini :-)

Ya Allah, Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku :-) :-)

Jika dia bukan milikku

Damaikanla hatiku
Dengan ketentuan-Mu :-) :-)
.................................

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui :-)

Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki :-)

Tidak Sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu :-)

Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu :-)

Ya Allah, Engkaulah tempat
kubergantung harapanku :-)

Ku harap diriku sentiasa
dibawah rahmat-Mu :-)

.....



Lama gak nk Muat turun ni.hee, bila dh masuk baru trfikir araaz ni nk tuju kat siapa video ni?,apa lagi layan sorang je la..heee

Subhanallah …..Seekor harimau memelihara anak monyet setelah membunuh ibu monyet.

Friday, August 27, 2010

Kalau la Korang ada rumah Pelik cmni..he
























Kasut Pelik atau Karut? ehm